O proxecto Facendo 4.0 remata con numerosos avances no deseño do sector da automoción do futuro

Vigo TecnolóxicoActualidadeO proxecto Facendo 4.0 remata con numerosos avances no deseño do sector da automoción do futuro

O proxecto Facendo 4.0 chega á súa fin tras case tres anos de traballo. Desde o seu arranque en setembro de 2020, conseguiu investimentos por valor de 22,3 millóns de euros, implicou a 400 persoas e supuxo ao redor de 800.000 horas de investigación. Esta iniciativa foi liderada por Stellantis en colaboración coa Universidade de Vigo, o Centro Tecnolóxico de Automoción de Galicia (CTAG), Gradiant e AIMEN. O obxectivo marcado foi o deseño do sector da automoción do futuro a través dunha planta máis flexible, sostible e conectada.

O proxecto botou a andar centrado na investigación industrial e o desenvolvemento experimental, coas fins de incrementar a competitividade e reforzar as competencias da automoción galega. Así, Facendo 4.0 permitiu innovar nos procesos produtivos da fábrica de Stellantis Vigo en tres liñas: maior flexibilidade que responda ás necesidades da clientela, mínima pegada de carbono en 2050 e unha factoría conectada que teña mellores prestacións tecnolóxicas.

No acto de peche do proxecto, celebrado este mércores na factoría viguesa, interviron Ignacio Bueno, director de Stellantis Vigo, e Belén Rubio, vicerreitora de Investigación, Transferencia e Innovación da UVigo, ademais dos directores xerais de Gradiant, AIMEN e GTAG; Luis Pérez, Jesús Lago e Luis Moreno. Tamén participou Patricia Argerey, directora da Axencia Galega de Innovación (GAIN), organismo a través do cal o proxecto obtivo unha axuda pública de 12,2 millóns de euros cofinanciada con cargo aos fondos Feder da Unión Europea.

O investimento de 22,3 millóns de euros propiciou a posta en marcha dun total de 157 actuacións relacionadas coa Fábrica do Futuro, o Vehículo do Futuro e a Conectividade e as Tecnoloxías da Información.
A vicerreitora de Investigación, Belén Rubio, salientou o traballo dos grupos da UVigo implicados, GTE (Grupo de Tecnoloxía Enerxética), DSE, ENE (Enerxía Eléctrica) e GTI (Grupo de Tecnoloxías da Información), así como dos centros de investigación Cintecx e atlanTTic, dous dos piares do Campus Vigo Tecnolóxico. Achegou tamén datos da participación da UVigo en Facendo 4.0, como o investimento de 500.000 euros e as máis de 20.000 horas de traballo. Tamén supuxo poñer as bases para tres teses de doutoramento que están en curso. A vicerreitora incidiu na “importancia da transferencia nas universidades, que permite trasladar o coñecemento ás empresas e, á vez, ter esa retroalimentación para seguir progresando, neste caso, cara un mundo máis descarbonizados, limpo e interconectado”.

 

A participación da Uvigo, en dous paquetes de traballo

A participación da Universidade de Vigo centrouse nos paquetes de traballo Fábrica Ecoamigable, no que destacan as actividades relacionadas coa Green Factory e o mantemento preditivo, e Smart Connectivity, con tarefas de automatización e xestión de recursos.

No referente a Green Factory, cuxo obxectivo era evolucionar cara unha fábrica máis sostible, participou o Grupo de Tecnoloxía Enerxética (GTE) do Cintecx, centrado en desenvolver estratexias para reducir o impacto da fábrica sobre o medio ambiente. Así, avanzouse na redución da emisión de compostos orgánicos volátiles a atmosfera, ademais de estudar a posible orixe dos depósitos que aparecen no intercambiador. Tamén se conseguiu reducir o consumo de enerxía primario e as emisións de dióxido de carbono, entre outros estudos. “Comprobouse que, a través destas solucións innovadoras, a evolución da industria cara un modelo máis eficiente, que incorpore melloras e modos de funcionamento máis respectuosos coa contorna, é factible grazas ao aproveitamento dos recursos dispoñibles e á redución do consumo de enerxía”, sinalan responsables da investigación.

No mesmo paquete de traballo relativo á Fábrica Ecoamigable participaron outros equipos da UVigo. Trátase do Grupo de Deseño e Simulación Numérica en Enxeñaría Mecánica, do Cintecx, e o Grupo de Enerxía Eléctrica, EN.E, que se centraron no eido do mantemento preditivo. Dentro da necesidade de aumentar a competitividade dos procesos industriais, o control de mantemento de maquinaria complexa é clave para avaliar a súa optimización. Este equipo puido demostrar que é posible obter datos de consumo eléctrico cunha intervención mínima, non invasiva, capaces de proporcionar información dos procesos individuais. Pódese analizar o consumo de potencia por peza e estudar opcións de optimización de compoñentes de consumo illados.

No que atinxe ao segundo paquete de traballo, Smart Connectivity, levouse a cabo un estudo dos mecanismos que permiten garantir a calidade das conexións. Persoal investigador do Grupo de Tecnoloxías da Información (GTI), de atlanTTic e de Gradiant empregou a técnica do ‘network slicing’ para crear múltiples redes virtuais nunha infraestrutura física compartida. Logrouse avanzar na análise de alternativas e o deseño dunha arquitectura para a unificación de comunicacións con continuidade de sesión. Conseguíronse avances significativos no proxecto, que segundo resumen desde os grupos de investigación, “demostran a capacidade de adaptación e rendemento da rede, o que impulsa o desenvolvemento de solucións de conectividade intelixente en contornas industriais”.

 

Fonte: Duvi